söndag 8 maj 2016

Vit inspiration...



Hej alla godingar, hoppas det är bra med er! Nu kom äntligen våren, lagom precis efter Beltane.
Här är min övre hall i eftermiddagssolen. Älskar dessa ljusa plankgolv, trots att det är en del att hålla rent efter fyra älskade ungar! Det är smällar man får ta när man är (för alltid) förälskad i den lantliga, ljusa stilen. Den är mitt intresse, en källa till skaparkraft för mig, ja en livsstil!!!


En fransk-inspirerad ljusstake gör sig väl var som helst?


En liten söt skylt är ju lätt att göra:)


Älskade antika vintagebroderier


Unnade mig en ny ampel som jag tyckte väldigt mycket om. För mig är amplar inget som bara är på modet, jag har alltid haft flera blomamplar hängandes inne! Tycker inte så mycket om trender, som ni vet vid det här laget. Den här tyckte jag mycket om, de andra jag har är ärvda efter farmor och så har jag fått någon av min mamma och hittat någon på loppis.


Skåpet fick ju naturligtvis inte vara grön-beige mer än i 2 1/2 vecka...Trodde jag kunde acceptera det, men icke. Har så smått insett att jag blivit lite påverkad av magasin och dragit mig för mycket åt både det franska, det sockersöta och industristilen. Nu håller jag på att rensa ur hela huset, sakta går det, men ändå! Jag vet ju vad jag gillar, den stilen som är min, och den är helt enkelt:


 VIT, RUSTIK; LANTLIG OCH OMBONAD!

 Accentfärgerna är varmgrått, som jag alltid älskat, alla naturens färger och en liten, liten gnutta rött på broderier och sådant. Det känns så skönt att hitta tillbaka till mig själv, ett tag gick jag runt och var missnöjd (jag är otroligt lättpåverkad av färger och av detaljer)...det var för mycket mörka saker, även om de var naturligt mörka, och det var för mycket sockersött liksom för mycket franska inslag med madonnor och liknande. DET ÄR INTE JAG! Jag är ju för tusan wiccan, ska jag ha madonnor överallt? Nej. Så nu hittar jag hem igen och det känns jätteskönt. Jag som trodde att jag inte kunde påverkas så lätt, det gjorde jag visst ändå!


Älsklingsskåpet blev vitt inuti i veckan. Hela ateljébordet är fullt av saker som jag håller på att måla om. Härligt! Älskar att alltid ha något på gång, det ger en så underbar känsla inombords.

Som ni kanske vet så är jag sjuk och har väldigt, väldigt ont. Att fortsätta att skapa tar mycket längre tid nu, jag får ibland be om hjälp och jag får planera noggrant för att använda så lite energi som möjligt - men det är ofta vad som håller humöret uppe. När jag går in i mina projekt glömmer jag hur dystert livet kunde vara.
Så länge jag kan ska jag hålla i mina penslar!



Ha en riktigt skön och härlig söndag!

Kram från Frida "Lantfrida"


Ps. På Instagram: lantfrida






Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du tittade in hos mig! Skriva gärna några rader!