lördag 13 december 2014

Friden infinner sig...

 Det blev annorlunda arrangemang i år, fler bilder kommer. Bestämde mig för att skippa t ex julstjärnorna, som jag faktiskt aldrig gillat, och knåpa ihop mina arrangemang med mkt naturinspiration. Här satte jag Dendrobium med hjärtan på tråd och Echeveria, alla tre tål ju lite torka...
 Gillar den här lådan från House Doctor, och den rustika kontrasten den ger till den mjuka mossan och ljusen, så enkelt att göra!
 I sovrummet har julstämningen infunnit sig. Den söta soffan från Sockerklaras är nu nymålad och vaxad, snart kommer ett isländskt fårskinn att pryda den. Har länge velat ha en liten enkel sittplats framför kakelugnen. Sängen och sängborden fick bokstavligen ett färgbad förra veckan, då jag var trött och bad mina barn om hjälp att måla. Vi hade riktigt roligt och det var vit färg överallt! Igår bäddade jag med jultextilen och det kändes så lyxigt att krypa ner på kvällen.
 Förstår inte, de små nissarna från Maileg "smyger sig in" överallt...kan inte låta bli att utöka samlingen varje år!
Ha en skön lördagkväll, imorgon är det redan dags att tända tredje ljuset! Myyyyyys!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du tittade in hos mig! Skriva gärna några rader!