torsdag 16 april 2015

Vitt lin och rustikt timmer...


Här är vårt sovrum...jag är ganska klar här, med reservation för att man alltid kan få någon ny, knäpp idé som måste prövas! Jag är väldigt glad i vikskärmen och den lilla soffan, det gjorde också stor skillnad att skärma av...


  Får alltid en sakral känsla när jag tänder ljusen i denna ljusstaken...Bordet är ett fynd som jag fixat i ordning. Sett liknande gå över det dubbla i pris fast i sämre skick. Kul, när man hittade det på en loppis full av "fulsaker"! Bordet är gulligt tycker jag, och passar i vårt gamla hus!


Har man inget för händerna kan man ju alltid dekorera en tändsticksask...


...eller be maken släpa hem det här dyngtunga bordet så man får lattja lite med chalkpaint och wax. Detta i Jeanne DÁrcs French Linen. Bakom soffan har jag också skapat en avskärmning med långa linnegardiner med knyt och överhäng. Men den är så skir att den ger jättemycket ljusinsläpp!



Varsamt, varsamt bara strukit dörren lite slarvigt med torr pensel. Älskar dessa dörrar och fy skäms på folk som kastar ut dem!




Lägg dig och vila, tänker jag när jag ser min Madonna. Hon liksom bjuder in till stillhet! Och nu börjar det "krylla" av Madonnor här hemma så det slutar väl med att jag somnar i ett hörn, fniss...


Jag har använt linnegardiner i naturlig färg på flera ställen och det skapade en varm och ombonad känsla.


Antik spets och billigare vara, halsbandet satte jag bara ihop av två trasiga;)






...Osså avslutar jag med senaste loppisfyndet...en underkjol jag ska ha i sommar! 

Här kom solen fram under eftermiddagen, hoppas du också har fått en dos ljus!

Kram//LantFrida

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du tittade in hos mig! Skriva gärna några rader!