tisdag 3 februari 2015

Spirande grönska och ruffiga skyltar...


Varje år lovar jag mig själv att INTE fylla fönsterbrädorna med jordiga brickor fulla av frösådder. Det är samma lättnad varje gång när de äntligen skjutsas ut i trädgården. Men så kommer den där lilla spirande vårkänslan, och man kan bara inte låta bli...


Flaskbacken från House Doctor är ett träffsäkert blickfång. Den är så INTE min stil så den blir en bra kontrast mot det vita och rara. Handelsträdgården jag går till heter Skinnarnas, det är ett passande namn för där har man blivit skinnad många gånger;) 


Titeln gör mig bara så glad!!! Sug på det ordet -jordglädje!!!


Den underbara, råa linlöparen har jag skaffat många meter av...den DOFTAR hemkänsla! Den ruffiga flaskbacken gillar jag mycket, kommer från Aunt Molly´s.




Håller ni inte med?



Vår gård var totalt rensad när vi flyttade in...men jag och min 11-åring har allt hittat minnen och spår efter gamla tider ändå. Våra skattjakter har gett utdelning! Den här skylten satt på en bjälke på råvinden. Ett minne från länge, längesedan när det låg en tågstation ett stenkast bort...


I pojkarnas rum är det lite mer New England- inspirerat, det får ju inte bli för gullesnufsigt.


Har man som jag fyra vilda, härliga busfrön hemma, så känns det ofta som att man driver ett sånt! 
Middagsro -vad är det? Finns inte här! Diskmaskinen surrar dygnet runt...disken är smutsig innan man ens fått in det nydiskade i skåpen...Det känns som om sopbingen alltid är full och kylen tom...Och ändå är det här i köket, i hemmets hjärta, vi upplever de stunder vi kommer att minnas <3

...och snart är det vår och snödropparna och julrosorna sticker försiktigt upp ur snön.
Tills dess är det bara att vänta och njuta av NU.






Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du tittade in hos mig! Skriva gärna några rader!