tisdag 5 maj 2015

I hemmets hjärta...





Kunde inte motstå den här skylten, tycker verkligen om den!
 I dagarna har jag pysslat med att plocka bort några köksluckor och fixa till skåpet bakom.

 Nu känns det inte så "tungt" i den delen av köket längre.



Jag satte dit virkade, självhäftande hyllremsor och gav alltihop ett par omgångar vit färg. Nu känns det öppet och fräscht! 





Jag försöker tänka i material och textur: lite trä, lite metall, lite skört (glas, fattigmanssilver eller porslin) och givetvis textil. Gärna rena ytor mot något shabby! 
Balans brukar komma fram då...







Älskar det här råa flaskstället i järn, det är lite tufft och rufft mot allt ljuvligt sött porslin. Har samlat porslinet Sophie Vintage från Greengate ett tag nu...
Och emaljskyltar kan man som ni vet inte få för många av...de tillför verkligen en speciell känsla tycker jag!

Lantlig förvaring, visst är det underbart? Jag vill ha ett "Madicken-kök" och nu ska Mårbackapelargonerna få sin plats på fönsterbrädan! Älskar också kombinationen rött och vitt i köket, det ger både värme och aptit;)

Vi ses snart!

Kram/LantFrida

3 kommentarer :

  1. Härlig skylt !!...och vilket fint lantkök du har ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Hej Frida!
    Tack för kaffe i fina muggar och trevlig pratstund!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Tack söta Bia och tack själv Linda, det var mysigt att träffa dej! Kram Frida

    SvaraRadera

Hej, vad kul att du tittade in hos mig! Skriva gärna några rader!