lördag 23 maj 2015

Livets söta och salta...




Min svaghet för söta spetsar är ju ingen nyhet...Änglavingarna i tyll är ändå lite ruffa med sin "rostiga" stomme och har just den där vintage cremefärgen som bryter så fint mot allt det vita. Skyltdockan har jag målat om och allt övrigt är vintage. Änglavingarna är från Hagagården...





Älskade kristallkronan (House Doctor) från Selma&Matilda i Sävsjö...där trevliga Camilla alltid hjälper till. Jag är tokig i den:) Blingigt och rart mot en mörk och ruff "gammal" stomme...


Utsikt mot ängen framför vår gård, där det tyvärr gödslas frikostigt den här tiden på året...Så den är finast att se på inifrån huset;) Fick många frågor om köpmannadisken och jag kan säga att jag letade i många år och hittade bara antika i 15000-kronorsklassen...men denna är nytillverkad i gammal stil och mycket tung och gedigen, från MyHomeMyWay. Randiga gardiner är något jag dras till...gillar lite "Madicken"-stil, det får inte bli FÖR franskt...Brickborden lät jag stå ute en sommar och målade sedan med Vintage Paint och shabbade.


Tack söta Linda som puffade på mig att skaffa denna söta spegelbyrån när vi var på loppis. Den var till och med vitmålad och klar! Passar mig som precis opererats och måste hålla mig lugn...hur nu det ska gå till...;)




Favorithörnan framför kakelugnen i sovrummet, Shyness täcke, älskar deras moderna tolkningar av allmogemönster. De röda accenterna får genomlöpa överallt för annars tycker jag att inredningen "dör"...vitt, grått och alla naturfärger älskar jag men jag behöver en klick färg!


Stumpans rum där det bor allehanda Mailegvarelser.




En del växter väntar på att få komma ut på balkongen;)




I veckan kom klädställningen från Sockerklaras, har velat ha en länge att hänga upp favoritklänningarna på...det tycker jag är fint. Det man gillar ska man inte stoppa undan i garderoben!


Mitt nya projekt blir en paviljong här i parkdelen av trädgården. En syrénberså är satt i kring den och jag funderar på vilket "golv" vi skall ha att förankra den i. Men först måste stora rosen "Alba Maxima" grävas upp och ett stort gäng irisar med den...irisar=ett hästjobb!


Livets söta; tack alla som var så fina mot mig nu när jag opererades, alla hälsningar värmde! Det finns så mycket godhet att vara tacksam över.


Livets salta; skyddsänglarna var nog med mig i Växjö, för när jag blev hämtad på sjukhuset berättade familjen att vår lilla Vilda hade blivit överkörd av någon som smet från platsen. Hon dog antagligen direkt och begravdes av barnen i eftermiddags. Hon levde ett år lite drygt. Hon sprallar nog i sin katthimmel nu. Vila i frid lilla gumman.

...och fasen ta dem som kör över djur utan att ens stanna och kolla halsbandet. Tvi!


Ha en fin pingstaftons kväll! 

//LantFrida

5 kommentarer :

  1. Åhh så härliga bilder du bjuder på !!...ärligt talat , så vet jag inte hur man länkar...men kul att du vill titta in hos mej ;))
    Jag kommer att fortsätta att följa din blogg så mycket jag hinner ;))........jag följer ju mååånga bloggar, hihi...
    idag ska jag ha loppisen öppen, så nu ska jag sätta igång med att göra mej i ordning ;))...håll tummarna för att det kommer några kunder...
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Hej Bia, ja har du samma fina väder som här i Ljungby så kommer kunderna säkert att rada upp sig! Lycka till!!! Kramar//Frida

    SvaraRadera
  3. Så fantastisk fint du har det hos deg,inne og ute!!!
    TOve :)

    SvaraRadera
  4. Tack Tove, vad snällt...ja jag är ju lite tokig och kan aldrig sluta med nya projekt;)) Kram/Frida

    SvaraRadera
  5. Tack Tove, vad snällt...ja jag är ju lite tokig och kan aldrig sluta med nya projekt;)) Kram/Frida

    SvaraRadera

Hej, vad kul att du tittade in hos mig! Skriva gärna några rader!