fredag 3 april 2015

Glad Påsk!//LantFrida



Åh, jag blev bara så inspirerad när solen kom fram idag! Jag och min lille son hittade videkissar i skogen och han fick plantera den lilla penséen i ett rede vi gjorde av björkris...sen vart det inte roligt mer, då stod han och trampade på en död näbbmus katterna släpat hem. Urk! Så arrangemanget blev snabbt ihopsatt;)
Glad Påsk önskar jag er!


Min lilla ljuva påskkäring, som har bakat egna cupcakes till utflykten.


Förklädet är mormors farmors och resten har jag virkat;)


 En potta kan användas till både det ena och andra;)


 Med lite trixande kan man göra dessa "ägg" i kartong. Jag satte tygband runt kanterna och strök med decoupagelack. Haren tycker jag är jättesöt i den lilla vagnen.


Too much is not enough just nu...


 Nu ska det ätas alldeles för mycket godis, en gammal spegeldörr ska få en kalkfärgskyss av mig i helgen och jag vill göra något kul med den fina skatten (dörren)!!!



Den mest stilrena hörnan i köket just nu, det är äggmålning och kaniner och kycklingar och påskris och äggvärmare och tuppar och äggkorgar och harar och glasburkar med konfekt och....

...ikväll ska jag läsa nya numret av JDL och som alltid bli inspirerad till tusen nya saker! Kram på er, ha det härligt och ta hand om varandra!//Frida

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du tittade in hos mig! Skriva gärna några rader!