onsdag 1 april 2015

Vassa taggar och mjuka trådar...


En gammal taggtrådshärva bredvid hagen inspirerade till den här...


 

Det var lite fix och trix men ganska snabbt gjort -och jag ska definitivt göra fler saker. Lättaste sättet att kapa taggtråden var med metallsåg. inte stå och få ont i händerna med en tång! Sedan använde jag mig av elefanttråd till "krumelurerna"!


Som bekant är jag svag för "förlorad kvinnokraft", och får rysningar av en så här vacker, antik särk.


  Bara tänk vilken tid man lade på alla dessa vackra monogram!




...hallå liksom! Vackraste handgjorda kragen! Ska den gömmas och glömmas? -Näääe!!!, säger vi  som inspireras av den nordiska-franska lantstilen! 


Ägg och "plättar" i mitt kök idag!


Syltburkshättorna virkar man snabbt, den här fick ett hallon på toppen. Vågen är från Ann-Tikt och lilla kycklingen 3 kr på loppis.


 Klart "lilla" kaninen ska ha matchande kläder;))


 Avslutar med denna handbroderade lilla pyjamasficka/kuddfodral, mjukare än exklusivaste egyptiska bomullen vid detta laget! Doftar ljuuuuvligt! 

Go´natt!//Frida


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du tittade in hos mig! Skriva gärna några rader!