torsdag 2 juli 2015

Ett flickrum för Stella...



...Välkommen in till Stella som är nyss fyllda åtta år. Gungstolen är alldeles nyfixad till henne, från Röda Korsets loppis! Jag har garaget fullt av saker som ska fixas, det killar i min mage...


Det söta allmogebordet med hjärtan köpte jag på Blocket och renoverade. Tungt att baxa upp till ovanvåningen kan jag lova! Vimpelslingan har hängt med i många år nu.


Mailegkaninerna har sitt eget lilla fik! Idag lyser solen härligt på dem. Jag har sytt randiga förhängen till en del hyllor så att man kan gömma undan lite prylar...


Mhm...charmigt värre! De finaste detaljerna gör givetvis barnen själva!


Ett snöre kan vara praktiskt att hänga grejer på!





Bokhyllan är gammal och charmig och är nu boning för kaninerna och mössen! Jag har satt på hyllremsa och ljusslinga i så det lyser sött på kvällen.
Väggmålningen fick jag idén till på nätet och sedan målade jag med vanlig akrylfärg.
 En fågelholk kom också upp!


Pottskåpet är från Selma och Matilda i Sävsjö, Camilla som äger det har jättefina saker...Verkligen "VILL HA!" Dockhuset köpte jag  genom en Blocket-annons från en miniatyrbutik som skulle läggas ner. Till min och Stellas stora lycka!



Ängeln har jag virkat till Stella, hon sitter ovanför sängen och beskyddar henne!
Eftersom min tös är en "sweet-tooth" så blir det givetvis lite cupcakes-tema också.


Greengate/Lisbet Dahl



Världens mjukaste säng, som jag sover över i ibland när kroppen värker. Det är gott att ligga och snusa på barnen! Tiden går fort, snart är de stora och man kanske får en dörr i ansiktet istället;)*garvar*...


Lilla sängbordet köpte jag på en Jysk-rea för länge sen, och målade om i färger som passar. Lite nya knoppar och vips så blev det bra bredvid sängen, där det smalt.


Engelska järnsängen från Night and Day köpte jag på Blocket. 
Är helt tokig i vita mjölkpallar, de finns snart i vartenda rum i huset;)... så söta och så praktiska, vare sig det är fem-åringen som ska nå upp till handfatet eller mamma som ska nå upp till högsta skafferihyllan! Prylhyllan är bra för små tjejer med samlarlust!


 
Ha en riktigt solig och fin dag!!!/Kramar från LantFrida



2 kommentarer :

  1. Jättefint !!....hoppas ni har det bra i sommar värmen ;)
    Ha det gott !
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Tack, vad gulligt! Detsamma till dig! Här är det mest regnigt och grått igen, vädergudarna verkar inte kunna bestämma sej;) Kramis/Frida

    SvaraRadera

Hej, vad kul att du tittade in hos mig! Skriva gärna några rader!